Competențe profesionale- exersarea abilităţilor necesare cunoaşterii profilului educaţional al adolescentului, tânărului şi adultului; integrarea în practica școlară a unor demersuri de reîncadrare şi    reconstruire a situaţiilor educative din perspectiva analizei stadiilor de dezvoltare specifice vârstelor menţionate; formarea capacităţilor de proiectare a unor activităţi de cercetare pedagogică vizând optimizarea activităţii educative a acestor categorii de vârstă.                                                       Competențe transversale- competenţa de a reflecta sistematic asupra propriului proces de  dezvoltare personală și de modificare comportamentală;  competența de a cerceta informațiile cu care intră în contact.                                                                                                                     Obiective generale-  integrarea referenţialului cognitiv specific domeniului Psihopedagogia adolescenților, tinerilor și adulților în sfera dimensiunii aplicative a procesului didactic;  dezvoltarea capacităţii de a relaţiona cunoştinţele specifice PATA cu achiziţiile anterioare corespunzând domeniului psihopedagogic; antrenarea dimensiunii aplicative a  domeniului PATA în soluţii de intervenţie educativă concretă pentru situaţii care necesită modificări comportamentale.                       Obiective specifice- utilizarea adecvată a informaţiilor şi conceptelor aparţinând domeniului Psihopedagogiei adolescenților, tinerilor și adulților în în contexte şcolare specifice; delimitarea ştiinţifică a unor strategii de intervenție ce au la bază consilierea educațională pentru rezolvarea unor probleme școlare; formarea capacităţii de a opera intra şi interdisciplinar cu  modelele de intervenție educativă pentru adulții care necesită anumite modificări comportamentale.